Hjälplös

Ja den här dagen har ju varit jättebra, eller inte. Gick till närakuten för min arm hoppade till igår när jag satt på bussen hem och sen dess har den varit jättekonstig och jag har haft ont hela dagen. Har varit tvungen att gå med mitella pågrund av smärtorna.

Iallafall så när jag kom dit satt jag och vänta sen kom en sjuksköterska och hämtade mig och frågade om mitt ärende. Förklarade vad som hänt och att jag väntar på operationstid. Hon säger då att ja det finns ju inget vi kan göra. Förklarade att jag ville ha smärtstillande och att jag inte får ta alvedon pågrund av mina höga levervärden så att jag skulle vilja ha något starkare eftersom ingenting receptfritt hjälper. Då sa hon bara att citodon går ju inte för det är paracetamol i det men vänd dig till ortopeden igen. Så där var den diskussionen över. Jag var så arg och ledsen att jag inte orkade tjafsa emot utan sa bara tack och gick.

Mailade sedan ortopeden och fick ett mail tillbaka att "vi har slutat med denna tjänst, akuta ärenden hänvisas till akutmottagningen". Då kände jag bara nej jag tänker fan inte sitta på akuten i flera timmar och vänta på att någon doktor säger att nej men vi kan inte göra någonting. Är så jävla less på sjukvården att jag nu bara vill gräva ner mig. 

Är så sjukt förbannad på allting. På väktarna som bröt av dom, på mig själv för att jag är så jävla klen och på bup som ringer in väktare. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0