Minne

Tänkte nu berätta ett ganska privat men förhoppningsvis intressant minne. Hade precis blivit inlagd på bup med LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård). 

Satt i en fåtölj i dagrummet och var skitarg. Bestämde mig för att försöka ta mig ut så tog av en av mina låga höst stövletter med klack, gick mot den låsta dörren och började slå och slå med skon mot handtaget. (I efter hand förstod jag ju att det bara skulle ha varit handtaget som lossnat... Dum tjej.) Personalen kom och sa åt mig men jag brydde mig inte så tillsist tog dom tag i mig och försökte dra med mig tillbaka till mitt rum så jag kunde "lugna ner mig". 

På vägen dit blev jag arg och slog till en i personalen på överarmen med skon och började streta emot och gå mot dörren igen. Detta gick inte bra utan dom tog tag hårdare i mig och tillsist sa en i personalen att "nu blir det bältning". Jag fick total panik och slog och sparkades så tillsist blev jag nerskuffad på marken och slog i huvet så jag blev groggy. Dom tog sedan tag i armar och ben och bar mig till bältessängen. Låg där i några timmar innan dom släppte upp mig och jag var lugn och livrädd för vas som hänt. Satt mig sedan i garderoben i mitt rum och grina sönder med två i personalen i mitt rum som öppnade dörren och sa att jag skulle sluta larva mig. Gick ut ur garderoben och satt mig på golvet i ett hörn och grinade där istället.


Och det mina kära vänner var min första bältning av typ 15-20 stycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0